ماشین 2023 VW Tiguan از سری محصولات جدید کارخانه فولکس واگن است که حتما خریداران خود را با امکاناتش غافل گیر خواهد کرد. مقالات سایت نت ایکس همگی از سایت های معتبر دنیا ترجمه می شوند.
معرفی فولکس واگن تیگوان ۲۰۲۳
فولکس واگن تیگوان ۲۰۲۳ محبوبترین مدل فولکس واگن است و به راحتی میتوان دلیل آن را فهمید. آمریکاییها ماشینهای بزرگ را دوست دارند و تیگوان هم در بزرگ و هم مقرون به صرفه بودن عالی است. این بیضرر است، اما در مورد یک ظاهر طراحی به سختی جرات میکند. تمام فناوریهای لازم یا استاندارد یا اختیاری هستند و حتی یک ردیف سوم (باز هم بزرگ) موجود است. تیگوان دکمههای مناسبی را برای خریداران کراساور در اینجا فشار میدهد، و در حالی که ما ترجیح میدهیم با یک GTI برانیم – نمیتوان منکر این شد که تیگوان با بسیاری از سبکهای زندگی مطابقت دارد.
با این حال، تیگوان هنوز جزو شاسی بلندهای کوچک توصیه شده ما نیست. بهترینها در این بخش جادارتر، کارآمدتر و دارای کیفیت داخلی بالاتری هستند – برخی از آنها نیز برای دیدن یا رانندگی هیجان انگیزتر هستند. هوندا CR-V هیبریدی، مزدا CX-50، هیوندای توسان هیبریدی و کیا اسپورتیج هیبریدی از جهات مختلف تیگوان را شکست دادند. متأسفانه برای تیگوان، حتی خودروهای شاسی بلند فولکس واگن دیگری نیز وجود دارند که قبل از پرداخت پول نقد آن، میخریم. Taos یک سورپرایز خوب برای یک SUV است، و در حالی که به یک کراس اوور «میانگین کامپکت» نزدیکتر است، هنوز هم از نظر اندازه بزرگ و خانوادهپسند است (با فرض اینکه نیازی به ردیف سوم نداشته باشید). برای نگاه کردن به بیرون جعبه، ID.4 الکتریکی وجود دارد که بسیار بهتر از تیگوان رانندگی میکند و ظاهراً بنزین صفر است. البته، شما باید برای جهش به سمت یک خودروی الکتریکی خوب باشید و هزینه اضافی خرید اولیه را در مقایسه با تیگوان بپذیرید.
امکانات جدید در 2023
فولکس واگن در سال ۲۰۲۲ به تیگوان تازه سازی قابل توجهی در میانه چرخه ارائه کرد، بنابراین تغییرات برای سال ۲۰۲۳ حداقل است. چرخهای ۱۹ اینچی جدید در مدلهای SE R-Line Black نصب شدهاند و پورتهای USB-C برای سرعتهای شارژ سریعتر ارتقا یافتهاند، اما همین.
فضای داخلی و تکنولوژی خودرو Tiguan 2023 چگونه است؟
فضای داخلی محافظه کارانه طراحی شدهاست، اما اضافه شدن دسته ابزار دیجیتال جدید در سال گذشته شرایط را برای راننده زنده میکند. همه چیز برای استفاده و یافتن آسان است. کیفیت مواد تا حدودی به ویژگیهای تیگوان بستگی دارد، اما برای مواجهه با برخی پلاستیکهای سخت در کابین آماده باشید. همانطور که برای یک کراس اوور با شکل سنتی انتظار میرفت، موقعیت راننده به لطف سقف بلند و رکابهای پایین و داشبورد در بالا و دید فوقالعاده است.
همه تیگوانها یک کابین دیجیتال دارند، اما اندازه آن بر اساس سطح تریم متفاوت است: استاندارد ۸ اینچ با ارتقاء ۱۰ اینچی. رابط آب و هوای «Climatronic Touch» با کنترلهای کشویی در دسترس است و نسبت به صفحههای تهویه مطبوع دستی در تریم S بهنظر ارتقای بزرگی است. همچنین میتوانید کنترلهای لمسی روی فرمان را در تریم بالایی پیدا کنید. ما به سرعت به آنها عادت کردیم و در مقایسه با دکمههای سنتی موجود در S، تا حدی به لطف بازخورد لمسی که ارائه میکنند، باری برای استفاده از آنها نیست. تریمهای پایینتر دارای صفحه نمایش لمسی رنگی ۶٫۵ اینچی (پایین سمت چپ) هستند، اما SEL Premium R-Line دارای سیستم اطلاعات سرگرمی ۸ اینچی با سنسور مجاورت و کنترل صوتی (پایین سمت راست) است. در حالی که این سیستمها از نظر ظاهری خاص نیستند، اما استفاده از آنها آسان است، به خصوص با کنترلهای خشمگین موجود در ID.4 VW.
ابعاد و بزرگی 2023 VW Tiguan
فولکس واگن تیگوان برای یک کراس اوور «کامپکت» بسیار بزرگ است، اما این روزها بیشتر رقبا نیز همینطور هستند. این خودرو فوقالعاده برای خانوادهها مناسب است، اگرچه صندلیهای عقب و فضای بار هوندا CR-V، نیسان روگ، کیا اسپورتیج و هیوندای توسان آن را به بهترین شکل تبدیل کردهاست، در حالی که تویوتا RAV4 با آن مطابقت دارد. با این حال، یکی از مزیتهای تیگوان، قابلیت لغزش صندلی عقب است که به شما امکان میدهد بچهها را در جلو به خود نزدیک کنید (برای پاک کردن بینی خوب است) یا حجم بار را افزایش دهید.
تیگوان یکی دیگر از آستینهای خود را دارد: صندلی ردیف سوم که در تمام مدلهای دیفرانسیل جلو استاندارد است. دیگر گزینه ای در نسخههای چهار چرخ متحرک نیست. اگرچه در اصل برای کودکان و برای استفاده نادر در نظر گرفته شدهاست، تنها میتسوبیشی اوتلندر و کیا سورنتو کمی بزرگتر سه ردیف در این کلاس اندازه عمومی ارائه میدهند. توجه داشته باشید که فضای بار با صندلیهای ردیف سوم که در تصویر زیر سمت راست نشان داده شدهاند، کاهش مییابد.
مصرف سوخت و نحوه عملکرد خودرو
تنها گزینه موتور، یک توربوشارژ ۲٫۰ لیتری چهار سیلندر با ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۲۲۱ پوند فوت گشتاور است. یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک این نیرو را به چرخهای جلو یا سیستم چهار چرخ متحرک 4Motion که در همه نسخهها موجود است هدایت میکند. روی فرمان هیچ دندهای وجود ندارد، اما میتوانید دندهها را خودتان با استفاده از حالت دستی روی دسته دنده انتخاب کنید.
ارقام مصرف سوخت تقریباً ۱ مایل بر گالن نسبت به سال مدل قبلی بهبود یافتهاست. S دیفرانسیل جلو دارای سرعت ۲۴ مایل بر گالن در شهر، ۳۱ مایل بر گالن در بزرگراه و ۲۷ مایل بر گالن ترکیبی است، در حالی که سایر نسخهها اندکی کمتر و ۲۳/۳۰/۲۶ مایل بر گالن هستند. مدلهای S 4Motion و SE 4Motion 22/29/25 mpg دریافت میکنند. بسته R-Line 4Motion کمتر از 21/28/24 mpg است. آنها پایینتر از موتورهای پایه بسیاری از رقبا هستند که برخی از آنها هیبریدیهای کارآمدتری ارائه میدهند.
رانندگی با 2023 Tiguanچگونه است؟
مدلهای 4Motion برای پرش از خط مردد هستند. پس از لحظه ای انتظار، با زنده شدن تیگوان، عجله اولیه گشتاور را احساس میکنید. به خصوص سریع نیست، اما کند نیز نیست، و ما واقعاً نیازی به قدرت بیشتر در اکثر مناطق نمیبینیم. در واقع، موتور توربو استاندارد قدرتمندتر و سرزندهتر از اکثر پیشرانههای استاندارد در این کلاس است، که بیشتر آنها تنفس طبیعی (غیر توربو) و/یا با یک گیربکس متغیر پیوسته زین شدهاند. موتور چهار سیلندر تقویتشده بیشتر مشتاق است تا چرخهای نسخههای دیفرانسیل جلو را تحریک کند، اگرچه تریم S که ما آزمایش کردیم (در بالا) فاقد چسبندگی تیگوان SEL R-Line چهار چرخ متحرک و پیرلی چسبنده آن بود. لاستیک. این منجر به چرخش چرخ – و متعاقب آن مداخله کنترل کشش – میشود که به نظر میرسد سرعت پرتاب خودرو را به اندازه 4Motion SEL R-Line تجهیز شده کند میکند.
زمانی که تیگوان راه افتاد، آنقدرها هم که سگمنت آن نشان میدهد، رانندگی خسته کننده نیست. در جادههای پویاتر به طرز شگفتانگیزی سبک است. علیرغم احساس سبک فرمان با صدای گزگز در مرکز که با اکثر فولکسواگنها سازگار است، در یک مسیر زیبا از پیادهروی کاملاً خالی از لذت نیست. کمی نرمی در سواری وجود دارد که به فیلتر کردن برخی از دست اندازهای ناهموار جاده کمک میکند، اما مانع از توانایی تیگوان در پیچ و خمهای سبک نمیشود.
قیمت 2023 VW Tiguan در بازارهای جهانی
چهار نسخه از تیگوان برای سال ۲۰۲۳ وجود دارد. تریم پایه S از ۲۸۱۴۵ دلار شروع میشود که شامل هزینه مقصد ۱۲۹۵ دلار میشود. این افزایش ۹۵۵ دلاری نسبت به مدل قبلی است. دیفرانسیل جلو استاندارد است و در تمام تریمها به جز روکش (که به صورت استاندارد دارای AWD میشود)، اضافه کردن 4Motion چهار چرخ متحرک ۱۵۰۰ دلار هزینه دارد.
S شامل رینگهای آلیاژی ۱۷ اینچی، چراغهای جلو LED و چراغهای روشنایی در روز، چراغهای عقب LED، آینههای جانبی گرم شونده، دسترسی نزدیک و استارت دکمهای، انواع فناوریهای کمک راننده (به بخش ایمنی مراجعه کنید)، صندلیهای جلو با قابلیت تنظیم دستی شش جهته است. صندلیهای جلو دارای گرمکن، صندلیهای ردیف سوم برای مجموع هفت نفر، سطوح صندلی پارچهای، تهویه مطبوع دستی، کابین دیجیتالی ۸ اینچی و صفحهنمایش لمسی رنگی ۶٫۵ اینچی برای سرگرمی اطلاعاتی.
همچنین به عنوان آپشن یا در تریمهای بالاتر، چهار چرخ متحرک 4 Motion، رینگهای آلیاژی تا ۲۰ اینچی، استارت از راه دور، روشنایی تطبیقی جلو، درب هندزفری، جلوپنجره روشن، سانروف پانوراما برقی، برفپاککنهای حساس به باران، کمنور خودکار موجود است. آینه عقب، نور محیطی ۱۵ رنگ، صندلی راننده با قابلیت تنظیم هشت جهت با حافظه، صندلی برقی سرنشین، صندلی چرمی یا چرمی، فرمان گرم شونده، صندلیهای جلو دارای تهویه، کروز کنترل تطبیقی، علائم تشخیص علائم جاده، کابین دیجیتال ۱۰ اینچی، صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی رنگی ۸ اینچی با سنسور مجاورت، سیستم صوتی Fender, SiriusXM و شارژر تلفن بیسیم.
- تیگوان سری اس: ۲۸٬۱۴۵ دلار
- تیگوان سری اس ای: ۳۱٬۸۷۵ دلار
- تیگوان سری اس ای آر-لاین مشکی: ۳۴٬۶۰۵ دلار
- تیگوان سری اس ای ال پریمیوم آر-لاین: ۳۸٬۹۷۵ دلار