کمک تحقیقات بازار مبتنی بر هوش مصنوعی به موفقیت محصولات و تبلیغات
بازاریابی و هوش مصنوعی به کمک دیجیتال مارکتینگ خواهد آمد!؟
کمک تحقیقات بازار مبتنی بر هوش مصنوعی به موفقیت محصولات و تبلیغات را باید فرآیندی نوین در حوزه دیجیتال مارکتینگ عنوان کرد. فرآیندی که به پیش بینی دقیق تر عملیات بازاریابی کمک خواهد کرد. مجله نت ایکس، مجله ای برای ترجمه محتواهای خارجی به زبان فارسی، برای فارسی زبانان است.
تحقیقات بازار کسبوکاری است که همیشه بر دادهها و بسیاری از آنها متکی بودهاست. با این حال، درک همه این دادهها به روشی معنادار مدتهاست یک چالش بودهاست، اما هوش مصنوعی (AI) وظیفه حل آن را بر عهده دارد.
شرکت اطلاعات بازار، Zappi، به سازمانها در تلاشهای تحقیقاتی در زمینه تبلیغات بازاریابی و نوآوری محصول کمک میکند. این کسبوکاری است که در سال ۲۰۱۲ آغاز شد و در سالهای اخیر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (ML) را عمیقاً در فرایندها و پلتفرم خود ادغام کردهاست تا به سازمانها کمک کند بینش بهتری کسب کنند. Zappi شامل PepsiCo, McDonald’s, Heineken و Reckitt در میان مشتریان خود است.
استیو فیلیپس، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Zappi، به VentureBeat گفت: تمرکز ما بر ساختن تخصص انسانی در نرمافزار برای تجزیه و تحلیل، تفسیر و انتقال دادههایی است که به مشتریان کمک میکند تصمیمات بهتری بگیرند.
در تلاش برای کمک به شرکت برای توسعه بیشتر فناوری و تلاشهای خود برای عرضه به بازار، زاپی امروز اعلام کرد که ۱۷۰ میلیون دلار بودجه جدید جمعآوری کردهاست.
چگونه تحقیقات بازار و هوش مصنوعی کار خواهد کرد؟
Zappi تحقیقات بازار انجام میدهد که به سازمانها در نوآوری محصول و تلاشهای تبلیغاتی کمک میکند.
به عنوان مثال، فیلیپس توضیح داد، مشتری ممکن است به Zappi بیاید و بگوید که ایده ای برای یک تبلیغ جدید دارد. این ایده میتواند به صورت یک یا دو پاراگراف، یک انیمیشن یا چندین طرح بیان شود.
فیلیپس گفت: «ما در تلاش هستیم تا به الهام بخشیدن، بهینه سازی و اعتبار بخشیدن به ایدههای آنها کمک کنیم.»
Zappi این مفهوم را میگیرد و آن را به سازمانهای کاربر میآورد. سپس دادههایی که از این پانلها میآیند از طریق یک API (رابط برنامهنویسی برنامه) در سیستم Zappi بارگذاری میشوند. Zappi از هوش مصنوعی استفاده میکند تا تأیید کند که آیا پاسخ دهندگان پانل دارای مجموعه معینی از معیارهای مخاطب هدف هستند یا خیر.
پس از ورود به سیستم Zappi، تجزیه و تحلیل دادهها و تجزیه و تحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی میتواند انجام شود. بخش عمده ای از تحلیل، تحلیل مقایسه ای است. فیلیپس گفت که سازمانها میتوانند خود را با صدها هزار مفهومی که در سیستم Zappi وجود دارد مقایسه کنند. این سیستم همچنین مدلهای هوش مصنوعی دادههای بازار را برای کمک به پیشبینی موفقیت بالقوه بازار برای یک محصول جدید یکپارچه میکند.
به عنوان بخشی از فرایند، پلتفرم Zappi گزارشی مینویسد که مشخص میکند چه چیزی کار میکند، چه چیزی نیست و چه چیزی میتواند بهبود یابد.
Zappi با ۱۷۰ میلیون دلارش به کجا میرود؟
فیلیپس در اقتصادی که به شدت تحت تأثیر تورم قرار گرفتهاست، فرصتی برای رشد میبیند. به گفته وی، سازمانها به دنبال یافتن کارایی بیشتر و خودکارسازی هر چه بیشتر برای کاهش هزینهها هستند.
او گفت: «خریدار شرکتی بهطور فزاینده ای به دنبال دیجیتالی کردن بیشتر و بیشتر است زیرا ساختار ارزشی بهتری دارد.
فیلیپس خاطرنشان کرد که Zappi با برخی از برندهای بزرگ معروف، از جمله PepsiCo و Colgate-Palmolive، در میان دیگران، که بخشی از گروه مشاوره مشتریان این شرکت هستند، کار میکند. از جمله پیشرفتهای درخواستی که در بهروزرسانیهای بعدی Zappi خواهد آمد، نیاز به مدلسازی پیشبینیکنندهتر برای کمک به سازمانها برای پیشبینی بهتر موفقیت محصولات آینده است. فعال کردن مدلسازی پیشبینیتر شامل دریافت دادههای بیشتر از منابع مختلف و همچنین آموزش یادگیری ماشین است.
فیلیپس گفت: «ما میخواهیم به سازمانها کمک کنیم تا کاربرد دادههایی را که ارائه میکنیم به حداکثر برسانند و همچنین برخی از دادههایشان را برای بهبود مدلسازی دادههایمان استخراج کنند.