تکنولوژی

سئو چیست؛ تاثیر سئو در دیده شدن یک سایت

مراحل سئو سایت 0 تا 100

زمانی که برای راه اندازی یک وبسایت اقدام می کنید، فرقی نمی کند که این وبسایت فروشگاهی است، شرکتی یا… دیده شدن این سایت در موتورهای جستجو است که باعث افزایش مخاطب در یک وبسایت می شود. در این شرایط است که به عنوان صاحب یک وبسایت یا یک کسب و کار باید بدانید “سئو چیست”  و چگونه از طریق آن می توانید رتبه سایت را در موتورهای جستجو تقویت کنید، به گونه ای که در نتایج جستجوهای مخاطب شما در رتبه های نخست دیده شوید. در این مقاله سعی داریم به شما بگوییم که “سئو چیست”  و استفاده از آن چه تاثیراتی در دید شدن یک سایت دارد.

سئو چیست؟

منظور از سئو امکان بهینه سازی یک وب سایت برای موتورهای جستجو است. به این معنا که با استفاده از تکنیک های مختلف این امکان برای سایت ها فراهم شود تا در مدت زمانی معقول از نظر جایگاه در گوگل به رتبه های نخست دست پیدا کند. این تکنیک ها در تمام مراحلی که برای راه اندازی وبسایت اقدام می کنید، اجرایی است. از همان ابتدای طراحی و برنامه نویسی سایت گرفته تا نوشتن محتوا و لینک سازی های خارجی و… . در واقع آنچه امروزه برای بهبود رتبه وب سایت کسب و کارها نقش بسیار مهمی ایفا می کند، تحلیل سئو سایت است. چرا که از طریق اطلاعات کسب شده از مخاطبان، سایت و تحلیل آن می توان استراتژی را تدوین کرد که فرایند رشد رتبه سایت تسریع شود. در این شرایط است که وقتی به رتبه یک گوگل برسید آن وقت ترافیک سایت افزایش پیدا می کند. متعاقب آن وبسایت به سرعت رشد می کند و می توان به کسب درآمد بیشتر دست پیدا کرد. در نظر داشته باشید که اجرای استراتژی سئو سایت فروشگاهی با سئو سایت های دیگر مانند سایت های دانلود فیلم و موزیک و… متفاوت است. به این معنا که شما نمی توانید استراتژی سئو سایت شرکتی را برای وبسایت های فروشگاهی و شخصی اجرا کنید و نتیجه ای قابل توجه کسب کنید.

4 تاثیر سئو در دیده شدن یک سایت

1. مورد اول: تاثیر مستقیم بر موتورهای جستجو

یکی از مهمترین تاثیرات سئو بر موتورهای جستجو به ویزه گوگل است چرا که این موتورهای جستجو منبع اصلی برای جستجوی محتوای مورد نظر مخاطبان است از همین رو در صورتی که بتوانید از طریق استراتژی های سئو رتبه های اول را کسب کنید، رفته رفته مخاطبان زیادی می توانند به شما اعتماد کنند وبسایت شما به بهترین وبسایت در میان رقبا شناخته می شود. اگر دارای یک فروشگاه اینترنتی هستید که می خواهید رشد فروش داشته باشید، در وهله نخست سئو به شما کمک می کند در گوگل به رتبه های بالا دست پیدا کنید.  همانطور که میدانید مخاطبان به ندرت برای پیدا کردن نتیجه مورد نظر خود سراغ صفحات دوم و سوم گوگل می روند. اکثر مخاطبان به همان دو سه سایت اول اکتفا می کنند و در صورتی که نتیجه مورد نظر را پیدا نکنند عبارت مورد نظر خود را تغییر می دهند. از همین رو رسیدن به رتبه اول گوگل نقش مستقیم بر اعتماد مخاطب به شما و افزایش فروش و ترافیک دارد.  

2. مورد دوم: افزایش ترافیک سایت

تاثیر دوم سئو بر وب سایت های مختلف، افزایش ترافیک است. منظور از ترافیک سایت تعداد بازدید کننده است. زمانی که وب سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده شود هر چه رتبه شما بهتر باشد میزان ورود مخاطب و کاربر به وبسایت شما بیشتر خواهد بود. این موضوع رفته رفته حتی شما را از تبلیغات زیاد هم بی نیاز می کند. چرا که خودبخود وبسایت شما در رتبه های اول گوگل قرار می گیرد و همه این ها به دلیل سئو قوی رخ می دهد. بسیاری از کارشناسان معتقدند هزینه ای که شرکت ها برای سئو می دهند در واقع نوعی سرمایه گذاری است که پس از مدت سودی بیشتر از هزینه صورت گرفته عاید آن ها می شود. در سئو برای سایت ها، آنچه نقش کلیدی دارد مربوط به کلمات کلیدی است که دائما در حال تغییر است و وبسایت ها نیز باید به فراخور نیاز مخاطب آن را به روز رسانی کنند. در دوره کنونی سایت هایی موفق هستند که بتوانند در سئو سایت از رقبای خود پیشی بگیرند.

3. مورد سوم: افزایش آگاهی مخاطب از برند

سومین تاثیر سئو بر وبسایت ها افزایش آگاهی مخاطب از برند است که منجر به شناساندن بیشتر یک کسب و کار می شود. زمانی که مخاطب در گوگل به دنبال موضوعی است نشان دادن سایت شما از طرف گوگل اعتماد مخاطب را به شما جلب می کند. پس از آن که کاربر وارد وبسایت شما شود می تواند تا حد زیادی با محتوای جذاب با برند و کسب و کار شما آشنا شود. محتوای جذاب به ماندگاری بیشتر کاربرد در سایت شما منجر می شود و رفته رفته این موارد تاثیر مثبت در سئو سایت و جلو افتادن شما از رقبا می شود. علاوه بر اینکه مخاطب بیشتر با برند شما آشنا می شود و ماندگاری برند شما در ذهن او افزایش می یابد. برای رسیدن به این مزایا باید تمام اهداف سئو متمرکز بر گرفتن جایگاه اول گوگل در میان سایر رقبا می باشد. حضور شما در صفحه اول و بهتر از آن در رتبه نخست جستجوهای گوگل باعث تاثیرگذاری زیادی بر مخاطب می شود.

4. مورد چهارم: هدایت کاربر به سمت خرید محصول

در بازاریابی اصطلاحی به نام قیف بازاریابی وجود دارد که در آن تلاش برای هدایت مخاطب به سمت قسمت های پایینی قیف است. یعنی قسمتی که مخاطب تبدیل به مشتری می شود. برای اینکه بتوانید به این موفقیت دست پیدا کنید، ناچار به استفاده از قواعد و استراتژی های سئو هستید. تا مادامی که مخاطب به شما اعتماد نکند، قطعا برای خرید محصول از شما نیز اقدام نخواهد کرد. سئو این کار را برای شما آسان می کند. وقتی در گوگل رتبه یک را کسب کنید، به معنای تایید غیرمستقیمی است که مخاطب را برای اعتماد به شما مجاب می کند. با افزایش تعداد مخاطبان به وبسایت شما و رسیدن آن ها به مراحل خرید، می توانید به هدف افزایش فروش هم دست پیدا کنید.

نتیجه گیری

اگر شما هم صاحب کسب و کاری هستید که باید وبسایت شما در کانون توجه مخاطب قرار گیرد تا به افزایش فروش دست پیدا کنید، وقت آن رسیده که شما هم استراتژی های سئو را جدی بگیرید و برای آن قدم مثبتی بردارید. استفاده از سئو می تواند علاوه بر افزایش اعتماد مخاطبان به شما و سرازیر شدن ترافیک بالای بازدیدکننده به وبسایت، افزایش فروش را نیز برای شما به همراه دارد. در صورتی که نیاز به استفاده از خدمات سئو و تولید محتوای استاندارد را دارید می توانید از خدمات شرکت وب‌رمز  استفاده کنید. برای این منظور کافی است با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا