30 روش برای ترویج کسب و کار، لیستی از بهترین کارهایی است که می توان بدون پول برند شما را در میام مردم ترویج بدهد. بهترین مقالات ترجمه شده کسب و کار را در سایت netexe بخوانید.
برای بقا و رشد، کسب و کار شما به مشتریان نیاز دارد. برای جذب مشتری، باید کسب و کار خود را تبلیغ کنید. در روزهای خوب گذشته، تصمیمگیری بین یک بروشور، یک بروشور، یک کارت پستال یا یک آگهی در روزنامه محلی بود.
بنابراین اگر در تلاش برای کشف بهترین راهها برای تبلیغ کسبوکار خود هستید. یا حتی گزینههای شما چیست، شما (الف) تنها نیستید و (ب) در جای مناسب هستید.
در این پست، من قصد دارم ۳۰ روش مؤثر برای ارتقای کسب و کار خود را بررسی کنم، چه از نظر بودجه، چه با بودجه یا مقداری آزادی. ما نحوه انتشار این خبر را در مورد موارد زیر در نظر خواهیم گرفت:
- موتورهای جستجو (یعنی جستجوی گوگل و نقشهها).
- کانالهای رسانههای اجتماعی (از جمله فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین، یوتیوب، تیک تاک و پینترست).
- فهرستهای دایرکتوری آنلاین (بیشتر از آنچه فکر میکنید برای آنها وجود دارد!)
- جامعه محلی شما (رویدادها، حمایتها و مطبوعات).
اگر میخواهید از رقبا و مشتریان خود متمایز شوید، تبلیغ کسب و کارتان ضروری است، بنابراین بیایید با محبوبترین کانال شروع کنیم: Google.
چگونه کسب و کار خود را در گوگل تبلیغ کنیم
استفاده از گوگل برای تبلیغ کسب و کارتان بدون دردسر است. با داشتن بیش از ۹۰ درصد از سهم بازار، یکی از بهترین راهها برای معرفی خود به مصرفکنندگانی است که فعالانه به دنبال راه حل هستند. در اینجا بهترین راهها برای استفاده از گوگل برای نشان دادن نام شما وجود دارد:
۱. نمایه کسب و کار Google خود را ایجاد و تأیید کنید
نمایه کسب و کار Google شما (اصطلاح گوگل برای لیست گوگل شما) چیزی است که به کسب و کار شما اجازه میدهد در نتایج Google Maps، بخش محلی نتایج جستجوی Google، و همچنین زمانی که شخصی نام کسب و کار شما را تایپ میکند (ایدههای خلاقانه نام کسب و کار در اینجا) ظاهر شود!) و مکان – پانل دانش در سمت راست نتایج جستجو. همانطور که گوگل در ارائه نتایج خود به مکان جستجوگر بهتر و بهتر میشود، این لیست رایگان باید در اولویت قرار گیرد.
۲. یک وب سایت بگیرید
یک وب سایت یک وثیقه ضروری بازاریابی است، مهم نیست که کسب و کار یا مشتریان شما چقدر قدیمی هستند. وب سایت شما توسط مشتریان فعلی و آینده ترجیح داده میشود. حتی اگر شما را در رسانههای اجتماعی یا گوگل پیدا کنند، میخواهند به وبسایت شما بروند و مانند فهرست Google شما، به تبلیغ کسب و کار شما در تمام ساعات شبانه روز کمک میکند.
۳. بهینهسازی موتورهای جستجو را پیادهسازی کنید
این یک چیز برای شما است که کسب و کار خود را تبلیغ کنید. این یک چیز دیگر برای گوگل است که کسب و کار شما را تبلیغ کند. سئو مجموعه ای از اقدامات است که کسب و کار شما را با الگوریتم رتبهبندی گوگل هماهنگ میکند. اما از آنجایی که این الگوریتم برای استفاده از یادگیری ماشین و رفتار کاربر برای تولید دقیقترین و با کیفیتترین نتایج برای جستجوگران تکامل یافتهاست، بهینهسازی موتورهای جستجو در واقع فقط برای جستجوگران بهینهسازی میشود – بهویژه کسانی که به دنبال چیزی هستند که شما ارائه میدهید.
۴. یک وبلاگ تجاری ایجاد کنید
ما فقط در استراتژی قبلی به این موضوع اشاره کردیم، اما محتوا آنقدر محرک مهم سئو است که واقعاً شایسته دستهبندی خاص خود به عنوان یک استراتژی تبلیغاتی است. یک وبلاگ LiveJournal برای تجارت نیست. مطمئناً، میتوانید پستهایی دربارهٔ نقاط عطف و رویدادها ایجاد کنید، اما یک وبلاگ تجاری سودآور، وبلاگی است که محتوای آموزشی را با صدای برند شما، پیرامون سؤالات و عباراتی که مشتریان ایدهآل شما در Google جستجو میکنند، تولید میکند.
۵. محتوای خود را به اشتراک بگذارید
وبلاگی که تخصص، قابلیت دسترسی و تمایل واقعی شما برای کمک به مخاطبان را نشان میدهد، ابزار تبلیغاتی عالی برای یک تجارت است؛ بنابراین فقط پستها را منتشر نکنید – آنها را تبلیغ کنید! در رسانههای اجتماعی، از طریق خبرنامههای ایمیل یا حتی تبدیل آنها به راهنماهای قابل دانلود برای کمک به جمعآوری سرنخها. حتی بهتر از آن، اگر محتوایی را با در نظر گرفتن قابلیت اشتراکگذاری ایجاد میکنید، پستهای وبلاگ شما احتمالاً مورد توجه سایر وبسایتهای مورد اعتماد قرار میگیرند که سایت شما را در سایت یا فیدهای رسانههای اجتماعی خود ذکر کرده و به آن پیوند میدهند – به جای شما، کسبوکار شما را تبلیغ میکنند.
۶. تبلیغات گوگل را راه اندازی کنید
در حالی که SEO یکی از بهترین استراتژیهای بازاریابی موجود است، یک استراتژی بلند مدت است که ممکن است هفتهها و حتی ماهها طول بکشد تا شروع به دیدن نتایج شود. برای قرار گرفتن در معرض فوری بیشتر و اگر بودجه کمی دارید، Google Ads راهی برای رفتن است. تبلیغات Google Ads در بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو، بالای فهرستهای ارگانیک و محلی ظاهر میشوند. و از میان موتورهای جستجوی موجود، گوگل محبوبترین است، نه تنها به این دلیل که بیشترین سهم از ترافیک موتورهای جستجو را کنترل میکند، بلکه به دلیل سطح بالای انعطافپذیری، ویژگیهای ساخت آگهی و معیارهای دقیق عملکردشان.
چگونه با استفاده از دایرکتوریهای آنلاین کسب و کار خود را تبلیغ کنیم
مصرفکنندگان بهطور مرتب از دایرکتوریهای آنلاین بازدید میکنند تا مشاغلی را که نیازهای خاص آنها را برآورده میکنند جستجو و تأیید کنند. این سایتها معمولاً وبسایتهای پربازدید و طولانیمدت با اعتبار دامنه بالا هستند، بنابراین غیرمعمول نیست که صفحه نمایه یا نام تجاری شما از طریق یکی از این دامنهها در صفحه اول گوگل ظاهر شود. ایجاد فهرستهای آنلاین زمان زیادی را نمیگیرد و میتواند به شما کمک کند تا حضور آنلاین خود را با تبلیغ کسبوکار خود به مشتریان نزدیک و با قصد بالا بهبود بخشید.
۷. فهرستها را در دایرکتوریهای اصلی ایجاد کنید
سایتهای دایرکتوری کوچکتر دادهها را از سایتهای بزرگتر میکشند، به این معنی که با ایجاد فهرست در سایتهای بزرگ، احتمالاً بهطور خودکار در فهرستهای کوچکتر نشان داده میشوید. در زیر لیستی از دایرکتوریهای اصلی برای شروع آورده شدهاست. همه آنها رایگان هستند، اما اغلب دارای گزینههای پولی برای ویژگیهای پیشرفته هستند.
- گوگل (به تاکتیک شماره ۱ مراجعه کنید)
- فریاد زدن
- فیس بوک
- دایرکتوریهای قابل اجرا مانند TripAdvisor, Angie’s List و غیره.
- دفتر تجارت بهتر
- در شیشه ای
- Foursquare (با وجود اینکه به عنوان یک پلتفرم اجتماعی مردهاست، دادههای آن توسط هزاران پلتفرم استفاده میشود)
- صفحات زرد/سفید
- بینگ
۸. لیستهای خود را بهینه کنید
ایجاد یک تبلیغ یک چیز و بهینهسازی آن یک چیز است. با پر کردن تمام فیلدها در نمایههای خود، افزودن عکسها و جمعآوری نظرات، میتوانید جذابیت کسبوکار خود را بهبود بخشید و در جستجوها بالاتر از رقبا قرار بگیرید. همچنین مهم است که مطمئن شوید اطلاعات شما در تمام لیستهای شما با اطلاعات وب سایت شما مطابقت دارد. ناهماهنگیها میتواند باعث شود که Goog در مورد قابلیت اعتماد شما تردید ایجاد کند. در نهایت، مطمئن شوید که فهرست خود را زیر نظر داشته باشید و هرگونه نادرستی را که ممکن است هنگام تکمیل خودکار فهرستها رخ دهد تصحیح کنید. برای راههای بیشتر برای بهینهسازی فهرستهای خود، از همان پستی که در بالا لینک کردم استفاده کنید (اما فقط به این دلیل آن را اینجا پیوند میدهم).
۹. نظرات مشتریان آنلاین را دریافت کنید
ما فقط به جمعآوری نظرات اشاره کردیم، اما از آنجایی که نظرات برای مشاغل کوچک و محلی بسیار مهم است، آنها سزاوار بخش خود هستند.
تبلیغات شفاهی یکی از قدرتمندترین راهها برای تبلیغ کسبوکارتان به افراد مناسب است. توصیفات در وب سایت شما عالی هستند، اما بررسیها در سیستم عاملهای رسمی مانند Google, Facebook و Yelp حتی بهتر است.
۱۰. نظارت و پاسخ به بررسی
بسیاری از دایرکتوریهای آنلاین به هر کسی اجازه میدهند فهرستی را اضافه کنند، بنابراین حتی اگر کسبوکار خود را فهرست نکردهاید، باز هم میتواند برای جمعآوری نظرات موجود باشد. مطمئن شوید که لیستهای خود را تا حد امکان ادعا میکنید و اغلب این سایتها را زیر نظر داشته باشید
چگونه کسب و کار خود را در شبکههای اجتماعی تبلیغ کنیم
رسانههای اجتماعی یکی دیگر از راههای رایگان برای اطلاعرسانی دربارهٔ کسب و کار کوچک شماست. محبوبترین حسابهای تجاری فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین و توییتر هستند، اما مطمئن شوید که از سایتهای دیگری مانند Pinterest یا Reddit استفاده کنید که ممکن است مختص جایگاه شما باشد.
۱۱. فیسبوک را در اولویت قرار دهید
فیس بوک بزرگترین شبکه اجتماعی آنلاین است و میتواند راهی عالی برای حفظ ارتباط با مشتریان فعلی و دستیابی به مشتریان جدید باشد
۱۲. اتصال و مشارکت در LinkedIn
لینکدین به چیزی بیش از مکانی برای ارسال رزومه آنلاین شما تبدیل شدهاست. همچنین مکانی برای پیوستن به بحثهای گروهی، ارتباط با مشتریان بالقوه، ایجاد مشارکتهای جدید یا به سادگی شبکه سازی است
۱۳. ویدیوها را در یوتیوب آپلود کنید
بازاریابی ویدیویی یک راه عالی برای تبلیغ کسب و کار شما است و YouTube به شما این امکان را میدهد که این کار را به صورت رایگان انجام دهید! تبلیغ کسب و کار شما از طریق YouTube روشی مؤثر برای کمک به مشتریان یا مشتریان بالقوه برای ارتباط با کسب و کار شما است.
۱۴. در یوتیوب تبلیغ کنید
مانند سایر استراتژیهای پولی ذکر شده در این پست، تبلیغات YouTube میتواند سرمایهگذاری باشد که اگر درست انجام شود، نتیجه میدهد
۱۵. مخاطبان خود را در اینستاگرام جذب کنید
علیرغم اینکه اینستاگرام یکی از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی است که اخیراً راهاندازی شدهاست، اما اینستاگرام سومین پلتفرم پرطرفدار است.
۱۶. در توییتر به اشتراک بگذارید
توییتر یکی دیگر از کانالهای رایگانی است که میتوان از آن برای تبلیغ کسبوکارتان بهصورت آنلاین استفاده کرد – بهخصوص اگر مخاطبان شما را افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله تشکیل دهند.
۱۷. به Pinterest ضربه بزنید
اگرچه Pinterest در درجه اول بر روی اشتراک گذاری عکسها متمرکز است، این واقعیت که عکسهای شما میتوانند به وب سایت شما پیوند داده شوند، فرصتی برای تبلیغ کسب و کار شما و جذب ترافیک بیشتر به سایت شما ایجاد میکند.
۱۸. TikTok را امتحان کنید
TikTok تنها در سال ۲۰۱۶ راه اندازی شد، اما در حال حاضر از نظر کاربران فعال از توییتر، لینکدین، اسنپ چت و پینترست پیشی گرفتهاست.
۱۹. به انجمنهای آنلاین بپیوندید
یکی از بهترین راهها برای بلند کردن پا، کمک کردن به دیگران است. به جوامع بپیوندید.
۲۰. یک همکاری بازاریابی تأثیرگذار را امتحان کنید
کسب و کار شما میتواند بخشی از جوامع باشد هم از نظر جغرافیایی و هم از نظر تخصصی، و اینفلوئنسرها افراد مشهور در جایگاه شما هستند.
۲۱. در تبلیغات رسانههای اجتماعی سرمایهگذاری کنید
تبلیغات در شبکههای اجتماعی امروزه یکی از مدرنترین، پرکاربردترین و سودآورترین انواع تبلیغات دیجیتال است.
چگونه کسب و کار خود را در جامعه خود تبلیغ کنید
برای کسب و کارهای محلی، جامعه یک مؤلفه حیاتی در موفقیت آنها است. البته خردهفروشان و رستورانها این را بهطور ضمنی درک میکنند، و حتی کسبوکارهایی که بیشتر بر دنیای گستردهتر متمرکز هستند، همچنان به مکان یا مکانهایی که در آن فعالیت میکنند، وابستگی قابلتوجهی دارند. با این حال، اجازه دهید در مورد چند راه برای تبلیغ کسب و کار کوچک خود در جامعه خود صحبت کنیم.
۲۲. برای به دست آوردن مطبوعات محلی تلاش کنید
بنا به دلایلی، ایده ارائه رویدادهای تجاری خود به مطبوعات محلی دلهره آور به نظر میرسد، اما حقیقت این است که وبلاگهای محلی، روزنامهها، نشریات آنلاین همیشه در جستجوی محتوای تازه هستند.
۲۳. مشارکت ایجاد کنید
شراکت با مشاغل غیررقابتی که به مشتریان مشابهی خدمات میدهند میتواند راهی عالی برای تبلیغ کسب و کار شما در شبکه محلی شما باشد.
۲۴. شبکه شبکه شبکه
شرکت در رویدادهای شبکه محلی یک راه عالی برای افزایش حضور شما در جامعه است. این برای برخی از انواع کسب و کار بهتر از سایرین کار میکند
۲۵. در رویدادهای محلی شرکت کنید، سازماندهی یا حمایت مالی کنید
حتی در دنیای دیجیتالی فزاینده، شرکت، میزبانی یا حمایت مالی از رویدادها در جامعه شما راه بسیار خوبی برای تبلیغ کسب و کار شما و در عین حال تقویت رابطه شما با مشتریان محلی است.
۲۶. پست مستقیم را امتحان کنید
علیرغم تسلط رسانههای دیجیتال امروزه، ارسال کارت پستال، بروشور، نامه یا انواع دیگر نامهها همچنان میتواند راه بسیار مؤثری برای تبلیغ کسب و کار شما به مشتریان نزدیک باشد.
۲۷. تبلیغات محلی و آفلاین
روزنامهها، مجلات، رادیو و حتی تلویزیون برخی دیگر از مکانهای سنتی هستند که باید برای تبلیغ کسب و کار خود هزینه پرداخت کنید.
۲۸. در نمایشگاههای تجاری شرکت کنید
اگر مخاطبان ملی را هدف قرار دادهاید و میخواهید محصولات خود را به خرده فروشان بفروشید، شرکت در یک نمایشگاه بزرگ ممکن است منطقی باشد.
۲۹. کمپینهای بازاریابی ایمیلی را اجرا کنید
بازاریابی ایمیلی قرنهاست که وجود داشتهاست، اما این استراتژی به هیچ وجه در طول زمان کمتر کارآمد نشدهاست. در واقع، ۷۷ درصد از مردم ترجیح میدهند پیامهای تبلیغاتی مبتنی بر مجوز را از طریق ایمیل دریافت کنند تا سایر اشکال ارتباطی.
۳۰. از کارمندان خود حامیان خود بسازید
رهبری خوب و رفتار درست با کارمندان بهطور طبیعی باعث میشود که آنها حامی کسب و کار شما باشند