هدف گذاری مخاطبان با 10 مدل محتواگذاری
بازاریابی موثرتر با بلاگ، ویدئو، اینفوگرافیک، کتاب الکترونیکی و...
هدف گذاری مخاطبان با 10 مدل محتواگذاری به صاحبان مشاغل کمک می کند تا بهترین و موثرترین مخاطبان خود را به راحتی هدف گذاری کنند. با ما در مجله نت ایکس همراه باشید.
بازاریابی محتوا به یکی از قدرتمندترین استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ برای مشاغل در هر اندازه و صنعت تبدیل شدهاست. با این حال، وقتی نوبت به توسعه استراتژی شما میرسد، تصمیمگیری میتواند دشوار باشید. میخواهید از چه نوع بازاریابی محتوایی برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید.
در زیر، ۱۰ نوع متفاوت و مؤثر بازاریابی محتوا و چگونگی کسب و کار شما – چه استارتاپها و چه شرکتهای بزرگ – میتواند مورد بحث قرار گیرد.
میتواند از هر قالبی برای جذب مشتریان بالقوه شما، به دست آوردن مشترکین بیشتر و افزایش فروش استفاده کند.
10 روش موثر بازاریابی محتوایی
۱. وبلاگها
وبلاگ نویسی یکی از محبوبترین انواع بازاریابی محتوا برای مشاغل کوچک است.
و دلیلی هم دارد! وبلاگ نویسی یکی از بهترین راهها برای بهبود سئو و هدایت ترافیک ارگانیک بیشتر به سایت شما از موتورهای جستجو است.
این میتواند به شما به عنوان یک بازاریاب کمک کند تا با تکمیل هر تبلیغ با تلاشهای بازاریابی درونگرا، بیشترین استفاده را از بودجه محدود بازاریابی خود ببرید.
در واقع، طبق گفته فوربس، وبسایتهایی که دارای یک وبلاگ هستند معمولاً ۴۳۴ درصد صفحات نمایهشده بیشتری نسبت به آنهایی که ندارند دارند.
۲. ضبطهای ویدئویی
اگر میخواهید در بازار شلوغ دیجیتال رقابتی بمانید.
یافتن راهی برای جلب توجه مخاطبان هدف و جذب سریع آنها حیاتی است.
امروزه، مصرفکنندگان بیشتر از هر زمان دیگری محتوای ویدیویی را تماشا میکنند. در واقع، یک سوم کل فعالیتهای آنلاین صرف تماشای محتوای ویدیویی میشود.
این واقعیت ویدیو را به یکی از بهترین انواع بازاریابی محتوا برای دستیابی و جذب مخاطبان هدف تبدیل میکند، صرف نظر از اینکه در چه صنعتی هستید.
ویدیو یک تاکتیک بازاریابی محتوا عالی برای کسب و کارهای کوچک است زیرا چنین ROI جذابی را ارائه میدهد.
۳. اینفوگرافیک
اینفوگرافیکها به بازاریابان محتوا کمک میکند تا به مخاطبان خود آموزش دهند و اطلاعات عملی را ارائه دهند که میتواند به مشتریان بالقوه و مشتریان ارزش بیافزاید.
این فرمت بازاریابی محتوای بصری به بینندگان کمک میکند تا دادههایی مانند آمار را بهتر تجسم کنند تا بتوانند ایده بهتری دربارهٔ دلیل…
… چیزی ارزشمند است یا اینکه چیزی چگونه کار میکند.
۴. مطالعات موردی (Case studies)
یکی دیگر از با ارزشترین انواع بازاریابی محتوا، مطالعه موردی است.
مطالعات موردی اساساً داستانهای مشتری هستند که نشان میدهند چگونه کسبوکار شما به یک مشتری یا مشتری خاص کمک کرده تا موفق شود.
کسبوکارها میتوانند از مطالعات موردی برای برجسته کردن برنامهها یا کاربردهای خاص خدمات و محصولات خود استفاده کنند.
مصرفکنندگان مطالعات موردی را دوست دارند زیرا این نوع محتوا به آنها کمک میکند تا درک بهتری داشته باشند که چگونه برند شما میتواند به زندگی یا کسب و کار آنها ارزش بیافزاید.
۵. کتابهای الکترونیکی
کتابهای الکترونیکی نوع مؤثری از محتوای بلندمدت هستند که کسبوکارها میتوانند از آن برای ارائه ارزش به مشتریان احتمالی و مشتریان خود استفاده کنند.
کلمه کلیدی در اینجا ارزش است. کتاب الکترونیکی شما نباید یک تبلیغ ۵ تا ۱۰ صفحه ای باشد.
در عوض، باید نوعی اطلاعات مفید و بینش در مورد نیازها و چالشهای مخاطبان هدف شما ارائه دهد.
مانند بسیاری دیگر از انواع بازاریابی محتوا، فروش آن به مخاطبان شما نیست.
۶. اوراق سفید
کاغذهای سفید از بسیاری جهات شبیه کتابهای الکترونیکی هستند. کاغذ سفید نوع دیگری از محتوای طولانی است که میتواند به عنوان آهنربای سربی مؤثر باشد.
با این حال، تفاوت اصلی بین کتابهای الکترونیکی و کاغذهای سفید این است که…
… کاغذهای سفید کمی بیشتر بر اطلاعات، اطلاعات محور، و بر جزئیات متمرکز هستند.
این باعث میشود که اوراق سفید به یکی از بهترین انواع بازاریابی محتوا برای B2B و سایر کسبوکارهای کوچک که به دنبال ایجاد رهبری فکری هستند، تبدیل شود.
و در صنعت خود احترام بیشتری کسب کنند.
۷. چک لیستها
چک لیستها نوعی کاربرگ هستند که لیستی از کارهایی را که باید طی یک فرایند گام به گام انجام دهید تا به نوعی نتیجه دلخواه دست یابید، ارائه میدهد.
اینها داراییهای محتوایی عالی برای کسبوکارهای کوچک هستند، زیرا ایجاد و تبلیغ آنها آسان است.
با این حال آنها ارزش قابل توجهی را برای مخاطبان هدف فراهم میکنند.
۸. مصاحبه
مصاحبه با کارشناسان صنعت یا حتی مشتریان خود یکی دیگر از موثرترین انواع بازاریابی محتوا است.
محتوای مصاحبه اطلاعات ارزشمندی را برای بازدیدکنندگان سایت شما فراهم میکند که میتواند به آنها کمک کند تا چالشها و نیازهای خود را بهتر درک کنند.
۹. پستهای رسانههای اجتماعی
در این مرحله، دیگر بر کسی پوشیده نیست که کسب و کارهای کوچک میتوانند از قدرت رسانههای اجتماعی برای دستیابی به مخاطبان هدف خود استفاده کنند.
پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، لینکدین و اینستاگرام به کسبوکارها کمک میکنند تا به مخاطبان جدید دست یابند و روابط خود را با مشتریان حفظ کنند.
محتوای پستهای رسانههای اجتماعی شما نقش مهمی در نحوه جذب شرکت شما با مشتریان بالقوه جدید و مشتریان فعلی دارد.
۱۰. GIF و میم
به نظر میرسد هر جا که بچرخید، شخصی یکی از میمهای مورد علاقه خود را به اشتراک میگذارد.
این نوع محتوا در بین کاربران بسیار محبوب شده و اهمیت خود را در فرهنگ عامه تثبیت کردهاست.
ناگفته نماند، میمها و GIFها برخی از رایجترین انواع بازاریابی محتوا در وب هستند.